RxPG News XML Feed for RxPG News   Add RxPG News Headlines to My Yahoo!  

Medical Research Health Special Topics World
 
  Home
 
 Careers 
 Dental
 Medical
 Nursing
 
 Latest Research 
 Aging
 Anaethesia
 Biochemistry
 Biotechnology
 Cancer
 Cardiology
 Clinical Trials
 Cytology
 Dental
 Dermatology
 Embryology
 Endocrinology
 ENT
 Environment
 Gastroenterology
 Genetics
 Gynaecology
 Haematology
 Immunology
 Infectious Diseases
 Metabolism
 Microbiology
 Musculoskeletal
 Nephrology
 Neurosciences
 Obstetrics
 Ophthalmology
 Orthopedics
 Paediatrics
 Pathology
 Pharmacology
 Physiology
 Psychiatry
 Public Health
 Radiology
 Rheumatology
 Surgery
 Urology
 Alternative Medicine
 Medicine
 Epidemiology
 Sports Medicine
 Toxicology
 
 Medical News 
 Awards & Prizes
 Epidemics
 Health
 Healthcare
 Launch
 Opinion
 Professionals
 
 Special Topics 
 Ethics
 Euthanasia
 Evolution
 Feature
 Odd Medical News
 Climate
 
 DocIndia 
 Reservation Issue
 Overseas Indian Doctor

Last Updated: May 19, 2007 - 1:28:39 PM
News Report
Europe Channel

subscribe to Europe newsletter
Europe

   EMAIL   |   PRINT
Drink red wine to stay young
Feb 2, 2007 - 2:12:38 PM
Previous studies have suggested that a glass of red wine a day may protect the heart. Other research has also shown it can help reduce the risk of developing some cancers and may even help stave off gum disease.

Article options
 Email to a Friend
 Printer friendly version
 Europe channel RSS
 More Europe news
[RxPG] London, Feb 2 - Eating foods like onions, bananas, rice and cherries, plus drinking red wine daily could slow down ageing process and help you stay young, says a new study.

Scientists have found melatonin, a substance found in grape skins protect cell from age-related damage, said the online edition of Daily Mail.

Melatonin is a naturally-occurring hormone not only found in grape skins but also in a whole range of other foods such as onions, bananas, rice and cherries.

Scientists from the Spanish Ageing Research Network took genetically modified mice who suffered accelerated ageing.

The researchers led by professor Dario Acuna Castroviejo, of the University of Granada, Spain, gave the rodents melatonin every day from five months of age and found that it helped counteract their age-related process.

If humans took a daily supplement of melatonin from the age of 30 or 40 onwards then they too could delay the normal ageing process, the scientists suggest.

The researchers, therefore, recommended that people wanting to fight the ravages of time boost their levels of melatonin through eating more foods such as onions, bananas, rice and cherries - plus drinking red wine.

Red wine has long been associated with all kinds of health benefits.

Previous studies have suggested that a glass of red wine a day may protect the heart. Other research has also shown it can help reduce the risk of developing some cancers and may even help stave off gum disease.

Melatonin plays a key role in the body clock and has become widely used by frequent travellers to try to counteract jet leg.





Related Europe News
Moore returns to Cannes with scathing look at healthcare
India section kicks off at Cannes
Nesta extends contract with AC Milan until 2011
Federer, Nadal roll on into Hamburg semis
Fingerprint could identify smoker, drinker
Devil or wily lawyer - Cannes film looks at Jacques Verges
French president unveils new cabinet
'Blair could be in run for World Bank top job'
India's growing economic clout high on Brown's agenda
Roma snatch Italian Cup from Inter

Subscribe to Europe Newsletter
E-mail Address:

 Feedback
For any corrections of factual information, to contact the editors or to send any medical news or health news press releases, use feedback form

Top of Page

 
© All rights reserved 2004 onwards by RxPG Medical Solutions Private Limited
Contact Us